Variabilita především – Mercedes Vito
Napsal martinek • Pro 27th, 2011 • Rubrika: MercedesMercedesu se povedl přímo husarský kousek – přivedl na svět automobil, který je nabízen jako 3 různé vozy. Tedy náklady na vývoj 3 vozů stál vlastně pouze jako jeden.
Jedná se o Mercedes Vito, jež je nabízen v několika verzích: skříňová dodávka, Mixto (mezistupeň mezi dodávkou a mikrobusem) a nakonec Mikrobus. Všechny 3 verze mají identický základ, ale liší se pouze vnitřním uspořádáním a několika exteriérovými díly (plechové díly místo oken, výraznější nárazník a další.).
Varianty
Mercedes má užitečnou platformu, na které postavil 3 užitkově/osobní vozy. Skříňová dodávka je plně variabilní podle přání zákazníka. Potřebujete vyšší střechu, či delší rozvor? Není problém – při nejdelším možném rozvoru převezete najednou až 3 europalety za sebou a budete jimi moci naplnit prostor až 7,4 metrů krychlových. Poměrně neuvěřitelný výkon na „pouho-pouhou“ dodávku nemyslíte?
Netradiční varianta Mixto je určitým mostem mezi užitkovou dodávkou a osobním vozem pro převážení většího množství cestujících. Ložný prostor má užitnou délku od 1,4 do 1,87 metru – to od zadní řady sedadel až po záď vozu. Stejně jako u skříňové dodávky jsou zde zadní boční dveře posuvné, takže nic nebrání pohodlnému nastupování, či nakládání.
Civilní varianta nazvaná jednoduše Mikrobus splňuje vše, co byste očekávali od malého autobusu pro 6-9 osob (v závislosti na rozložení sedadel). Maximálně variabilní interiér se dokáže přizpůsobit každému požadavku a štědré rozměry Mercedesu Vito ocení každý cestující.
Na žádném z míst pro pasažéry si nebudou stěžovat ani dvoumetroví „dlouháni“. Pro lepší nastupování/nakládání je výška podlahy zavazadlového prostoru pouze 52 centimetrů (v případě modelu s pohonem všech kol je výška podlahy 59 cm).
Generace
Poprvé se na silnicích objevila dodávka Mercedes Vito v roce 1996 a vyrábí se s velkým úspěchem až do dneška. Své jméno získala podle španělského města, kde se už 15 let vyrábí – Vitoria. První generace vozu byla představena v roce 1996 a Mercedes ji v téměř nezměněné podobě vyráběl až do roku 2003.
Zde byla dosluhující technika nahrazena modernizovanou druhou generací. Ta se vyrábí stále – v nejbližších letech bude podle všeho uvedena na trh nová generace (už třetí v pořadí).
V září 2010 byla představena faceliftovaná verze, která svým vzhledem více zapadá do aktuálního jazykového směru, kterým se ubírá německá automobilka Mercedes. Změnou prošel přední nárazník, maska chladiče, přední světlomety a boční stěny vozu. Modernizovány byly samozřejmě i pohonné jednotky.
Motory
V nabídce Mercedesu Vito nechybí jak klasické řadové 4válce, tak vidlicové 6válce. Vrcholový motor 113 CDi je dodáván dokonce s pohonem všech kol (4×4). Většina motorů v nabídce (až na jeden jediný označený jako 126) je určena pro naftu – ta byla zvolena z důvodu jejího vhodnějšího použití v užitkových vozech.

martinek je
Email na autora | Všechny články od martinek