Šmrncovní Francouz – Renault Megane
Napsal martinek • Pro 27th, 2011 • Rubrika: RenaultMegane je jedním z nejúspěšnějších modelů francouzské automobilky Renault. Na trzích se drží už od roku 1995, kdy z výrobní linky vyjela první generace. Stal se nástupcem neméně úspěšného vozu Renault 19. Megane se stal nejdůležitějším vozem v portfoliu Renaultu – a to nejenom díky designům, které v průběhu let získal.
Generace
Druhá generace přišla s designovým hávem od Patricka Le Quémenta, který v té době měl na starosti obnovit slávu francouzského designu. Výrazný vzhled nového Meganu se šmrncovním (a tolikrát propíraným) „zadečkem“ se stal určitým milníkem v novodobé éře Renaultu. Druhá generace se vyráběla v letech 2002-2008.
Na konci roku 2008 se objevila třetí generace Meganu, která je tu s námi dodnes. Za designem této generace Renaultu Megane stál tým kolem Fabia Filippiniho. Avantgardní tvary z konceptu Megane Coupe z roku 2008 se staly skutečností! Nový Megane převzal většinu designových prvků z konceptu a je tak jeho následovníkem. Některá futuristická řešení, jako dvojité dveře, se však v sériové podobě neobjevila (a je to možná dobře).
Je zajímavostí, že Fabio Filippini od Renaultu pokračoval do čela designového studia Pininfarina, kde má pod sebou týmy pracujících na nových Ferrari – a mnoha dalších designových projektů (nejenom z automobilového průmyslu).
Design
Třetí generace vzala to nejlepší z provokativního designu poslední generace Laguny a smíchala to s neutuchajícím francouzským „espritem“. Výsledkem je design, který buď budete milovat, nebo nenávidět. Komplexní design definuje nový styl, kterým se budou upírat francouzské vozy této automobilky.
Příď vozu získala sportovní ráz, který podtrhují protáhlé světlomety. Netradičním prvkem je výrazný prolis na mohutné kapotě vozu, jež začíná v A sloupcích a končí ve znaku automobilky na přední masce. Tato vystouplá linie se objevila i na stejnojmenném konceptu z roku 2008 (byl představen na ženevském autosalonu).
Verze
Poslední generace Renaultu Megana (už 3. v pořadí) se dostala na světové trhy hned v několika karosářských provedeních: Coupé, Grandtour, Coupé Cabriolet. Pro milovníky sportovně řezané jízdy připravil i sportovní verze: Sport, Coupé GT a Grandtour GT.
Motory
V nabídce jednotlivých vozů jsou 4 motorizace, jež potěší nejednoho řidiče: 2 benzínové agregáty (1,4 TCe a 1,6 16V) a 2 naftové pohonné jednotky (1,5 dCi a 1,9 dCi). Benzínová „šestnáctistovka“ a naftová „patnáctistovka“ jsou v nabídce ve dvou odlišných výkonových verzích. Mezi nimi je rozdíl sice malý (pouhých 10 koní), ale každá koňská síla se počítá!
Renault Megane se nestal jen náhodou jedním z nejdůležitějších vozů této automobilky. Vždy šlo o automobil, který posunoval hranice francouzského designu vpřed. Přestože druhá generace byla velmi extravagantní (však také vycházela z designu vozů Avantime nebo Vel Satis), našla si cestu do srdce mnoha řidičů.

martinek je
Email na autora | Všechny články od martinek