Renault Laguna – dravý esprit
Napsal martinek • Pro 27th, 2011 • Rubrika: RenaultRenault Laguna je tu s námi více než 16 let a stále se jedná o oblíbený vůz – samozřejmě v průběhu let prošel výraznou modernizací. V nejnovější generaci nenajdete nic z prvních modelů, které se slavně zapsaly do historie automobilky Renault.
Historie
Laguna je automobil střední třídy a vyrábí se už od roku 1994, kdy v portfoliu nahradil dosluhující vůz Renault 21. Vyráběna byla nejdříve karosářská verze hatchback (tedy „kraťas“), kombík přišel na světové trhy až v následujícím roce.
Laguna se stala etalonem pro kvalitu a prvotřídní ergonomii – v té době byly tyto dvě vlastnosti velkým oříškem právě pro francouzské vozy, které Renault samozřejmě reprezentoval. Lagunou se však tento výrobce vozů dostal na novou vysokou úroveň a tu si drží doteď. Přesto stále se říká v autoservisech „nikdy si nekupuj francouzské auto“.
Vliv na to má netradiční uspořádání „vnitřností“ vozů – v určitých modelech musel být pro výměnu žárovek předních svítilen demontován motor. A takových prapodivných konstrukčních řešení bychom našli u starších vozů francouzských značek hodně.
Nejnovější generace
Naštěstí nové vozy tímto neduhem netrpí a směle se mohou porovnávat s jinými značkami. Ale zpět k samotné Laguně. V současné době z výrobních linek vyjíždí nejnovější generace (v pořadí už 3.) a stala se jedním z nejvýraznějších vozů v nabídce. „Nová“ verze byla poprvé představena na Motor Show ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2007. Renault Laguna se vyznačuje klínovitou karosérií, která nezapře sportovní ambice.
Design
V nabídce Renaultu je tento vůz jako pětidvéřový liftback, kombík se stejným počtem dveří a třídveřové kupé. Právě kupé je jedním z nejzajímavějších variant Laguny. Ostré (až avantgardní) linie dávají vozu punc neotřelosti – výrazně střižený „zadeček“ vozu zase přidává něco z proslulé francouzské smyslnosti. Celý vůz vypadá, jako kdyby byl vytesán z kamene – však se podívejte na jakékoliv fotografie Renaultu Laguna Coupé a dáte mi jistě za pravdu.
Modernizace
V minulém roce (2010) došlo k modernizaci třetí generace Laguny. Změnou prošly především motory, ale došlo i na kosmetické úpravy vnějšku vozu. Nejvýraznější změnou prošel předek vozu, který dostal od francouzských designérů ostře střižené tvary, které jsou podobné těm ze zádi automobilu.
Nejnovější verze pro rok 2012 okořenila přední světlomety použitím LE diod, které kopírují tvar písmene L. Decentní změna vozu byla doplněna o elegantní stříbřité prvky – v žádném případě nemůžete přehlédnout stříbrná mračítka v předních svítilnách.
Renault pro svůj vůz připravil několik motorizací – benzínovou 2,0 16V a naftovou 1,5 dCi (je k dispozici v několika výkonových hladinách – motory mají sice stejný zdvihový objem a techniku, ale díky nastavení jednotlivých komponentů mají odlišné maximální výkony – 130 až 180 koní). Pro verzi kupé (Coupé) je k dispozici naftový vidlicový motor V6 3,0 l, který představuje špičku v nabídce motorů.

martinek je
Email na autora | Všechny články od martinek