Rychlé auto

katalog aut

Fiat Punto – malý i velký

Napsal martinek • Pro 27th, 2011 • Rubrika: Fiat

Punto je s námi už od roku 1993 a stále se těší veliké oblibě. V současné době už nejde o první generaci vozu, na které se podílel i slavný italský designér Giorgio Giugiaro.

Téměř ikonickým prvkem první generace Punta byly sloučené zadní svítilny, které byly umístěny na posledním sloupku horizontálně. V té době se jednalo o natolik netradiční řešení, že vůz za něj dostal i několik ocenění.

Minulost

Druhá generace vozu se začala vyrábět v roce 1999. Prostornější verze Punta dostala jméno Grande (v překladu z italštiny znamená „velký“). Ta se vyráběla později se jménem Actual – v dnešní době ji už v nabídce Fiatu nenajdeme.

Modernizace

V roce 2009 byl představen modernizovaný model Punto EVO. Nahradil dosluhující generaci a stal se novým městským vozem od italské automobilky Fiat.

Jak avizuje samotná automobilka Fiat na svých oficiálních stránkách, na začátku roku 2012 přijde faceliftovaná verze Punta. Má dostat ještě výraznější design (opravdu to ještě jde?) a inovovaný interiér. Změnou samozřejmě projdou i pohonné jednotky.

Punto EVO je malý šmrncovní vůz určený především do města. Svým neotřelým designem osloví především mladé řidiče – především ženy (podobně to má i další italský vůz Alfa Romeo MiTo).

Hatchback s krátkými předními i zadními převisy ocení řidiče především v zhuštěném městském provozu, kde se každý centimetr počítá. A to nemluvě o parkování – zde bude Punto jasně excelovat.

Design

Za design vozu se jistě žádný z majitelů Punta nemůže stydět. Výrazná přední maska s žebrováním a plastovým mezidílem působí velmi agresivně a připomíná „hladovou tlamu“. Nejspíše tou má vystrašit svoji konkurence v segmentu nižší střední třídy.

Přední protáhlé světlomety působí sympatickým dojmem a díky tomu „uklidňují jinak dravý ráz předního masky. Záď vozu je znovu tvořena dvojicí sdružených horizontálně vedených světlometů, které jsou na C sloupku. S tímto netradičním řešením přišla první generace Fiatu Punto a stále ji ctí jako svůj poklad – vždyť je to výrazný poznávací symbol, který konkurenti v segmentu nemají.

Motory

Zájemci o nový Fiat Punto mají na výběr z několika rozličných motorizací. Pro milovníky vůně benzínu jsou připraveny 2 agregáty (1,2 litru a 1,4 litru). Druhý zmíněný je však pomocí rozdílné techniky (8 ventilů, 16 ventilů) nabízen jako čtveřice motorů s odlišnými výkony a spotřebou paliva.

Nejvýkonnějším benzínovým agregátem je přeplňovaný motor 1.4 pracující s 16ventilovou technikou a osazený inovativním systémem MultiAir. Maximální výkon je 135 koní.

Pro ty, kteří dávají přednost spíše naftě pod kapotou, je k dispozici dvojice motorů s technikou Multijet (se zdvihovým objemem 1.3 a 1,6 litru). Silnější motor z nafťáků má maximální výkon 120 koní.

Fiat Punto je šmrncovní malý hatchback, který ocení především milovníci stylu. Italští konstruktéři přinesli do modernizované verze Fiatu Punto nové pojetí městského vozu a nejenom díky tomu se znovu stal skvěle prodávaným automobilem.



Štítky: , ,

martinek je
Email na autora | Všechny články od martinek

Komentáře k článku