Rychlé auto

katalog aut

Fiat Panda je jednoduše praktický

Napsal martinek • Pro 27th, 2011 • Rubrika: Fiat

Fiat Panda byl vytvořen jako levný automobil pro širokou masu lidí. Pandu si oblíbilo velké množství řidičů pro její jednoduchost a praktičnost. K její oblíbenosti přispěla i lidová cena. První dvě generace vozu se vyráběly v rozmezí 1980-2003. Celých 23 let bylo dáváno důraz právě na jednoduchou konstrukci a techniku – díky tomu byla Panda velmi levná a tak přístupná všem řidičům.

Nová generace

V roce 2003 se objevila nová generace (nazývána jako „nová panda“) postavená na platformě vozu Fiat Nuova 500. Stále jde o jednoduché auto a navíc získalo italský šmrnc. Příjemné tvary, které nemají moc společného s původní krabicoidním vzhledem předchozích generací se staly skutečností.

Praktičnost a jednoduchost je však stále v hledáčku konstruktérů a designérů – nový Fiat Panda se stal znovu oblíbeným vozem, který si za první 4 roky výroby koupilo milion zákazníků. Malý hatchback si našel své teritorium především v přeplněných městech. Jeho malý poloměr otáčení (4,75 m) ho předurčuil se stát „městskou šelmou“.

Varianty

Díky velkému zájmu veřejnosti se do výroby připravily dvě nadstavby klasické Pandy. Jedná se o Pandu 100HP s výkonem 100 koňských sil (HP – Horse power – v překladu z angličtiny znamená koňskou sílu) a horský crossover Panda Cross, který dostala pohon všech kol (4×4).

Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem byla představena nejnovější verze Pandy. Přestože šlo o modernizovaný model, tak se ho Fiat nesnažil nijak drát dopředu a představovat ho s fanfárami.

A je to docela škoda, protože se může stát poměrně solidním konkurentem pro malé městské vozy. V nabídce bude pouze coby 5dveřový hatchback a má se stát alternativou pro milovníky legendárního modelu Fiat 500. Samozřejmě praktičtější variantou a mnohem levnější.

Motory

Motorová paleta modelu Fiat Panda je velmi jednoduchá – stejně jako samotný vůz. Je vidět, že stále i po 31 letech od představení první generace se dává důraz na praktičnost a jednoduchost. V nabídce je 1 benzínový agregát, 1 spalovací motor na zemní plyn a 1 naftová pohonná jednotka. Nejslabším motorem je benzínová „dvanácti-stovka“ s výkonem 69 koní.

Zajímavou variantou je motor se zdvihovým objemem 1,4 litru na zemní plyn. Posledním motorem v nabídce je dieselový agregát o objemu 1,3 pracující s technicky vyspělým systémem ovládání vahadel Multijet, který Fiatu dodala dceřiná automobilka Alfa Romeo. Tento dieselový motor má výkon 75 koní. Všechny motory splňují ekologickou normu EURO 5.

Závěrem

Fiat Panda je stále oblíbeným vozem už 31 let a nic nevypovídá o tom, že by se to mělo změnit. Italská automobilka stále sází na prověřenou jednoduchost a praktičnost – a vychází jí to!



Štítky: , , , ,

martinek je
Email na autora | Všechny články od martinek

Komentáře k článku