Rychlé auto

katalog aut

Ferrari California – vzpurný hřebec

Napsal martinek • Pro 27th, 2011 • Rubrika: Ferrari

Vzpínající se kůň na kapotě – ano jedná se o automobil, který byl v moderním světě snad vždy ve snech mnoha mužů – Ferrari. Italská kráska a hřebec – to je Ferrari.

Představte si prosluněné kalifornské pláže a vítr ve vlasech… Takové chvíle si naplno neužijete v uzavřeném (leč nádherném Ferrari). A proto přišlo oživení vozu se snímatelnou střechou – Ferarri California.

Kolovaly zvěsti, že původně nešlo o automobil určený pro italskou automobilku Ferrari, ale pro Maserati. Prý se náklady na vývoj vozu zvedly natolik, že zaplatit je mohli jen klienti automobilky z italského Maranella. Kdoví kde je pravda – hlavní je, že Ferrari California se výsostně povedlo a už tři roky brázdí silnice – a to nejenom ty prosluněné kalifornské.

California byla představena v roce 2008 v Maranellu a široké veřejnosti byla představena o 14 dní později na francouzském autosalonu v Paříži. Šlo o nástupce postaršího modelu 250 GT. Svým vzezřením měl přilákat k typicky italské automobilce Ferrari „novou krev“. Podle statistik 60% majitelů Californie se stali poprvé majiteli automobilu značky Ferrari.

Design

Ostré tvary se tentokrát ukryly do pozadí a vystoupily na povrch elegantní linky, které jsou znát především nad podběhy zadních kol. Zde tvoří lehkou vlnu – že by kalifornské pobřeží nebylo rájem surfařů? Čtyřmístný vůz je z designového hlediska mnohem klidnější a sympatičtější než zbylé vozy Ferarri.

Ovšem divoký výraz v „očích“ se ani u tohoto modelu neztratil. Široký „úsměv“ na předku vozu sice naznačuje určité sympatie, ale zároveň se trochu vysmívá – pravděpodobně svým konkurentům. Ferrari California i přes svůj kultivovaný vzhled patří mezi supersporty. Však i jeho cenovka tomu odpovídá.

Motor

Nový vidlicový motor s 8 válci překvapil svým ostrým zvukem – jednou ho zaslechnete a už nebudete chtít jinak. Pohonná jednotka má zdvihový objem 4300 kubických centimetrů. Síla od motoru (460 koní) putuje přes novou dvouspojkovou 7stupňovou převodovku, kterou Ferrari vzalo od svého speciálu F1, pouze a jedině na zadní nápravu.

Jsme u Ferrari, takže motor má atmosférické plnění – zapomeňte na berličky v podobě turbodmychadla či kompresoru. Ferrari California je věrné atmosféře. Motor má přímé vstřikování paliva do válců od firmy Bosch, která je špičkou ve vývoji této technologie.

Jízdní vlastnosti

Ferrari si dalo natolik záležet s novým modelem, že s jeho zmenšenou verzí strávila mnoho a mnoho hodin v aerodynamickém tunelu, kde se testoval jeho odpor vzduchu. Po množství úprav se konstruktéři dostali na koeficient odporu vzduchu 0,32 (je to bezrozměrné číslo a proto nemá žádnou jednotku). Díky tomu se California stala nejlepším vozem Ferrari v ohledu na aerodynamiku. Přeci jenom tolik hodin v tunelu se muselo někde projevit.

A projevilo se opravdu ve všem. Teď jen zkratkovitě. Maximální rychlost vozu je 310 kilometrů za hodinu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládlo Ferrari California za méně než 4 sekundy. Neuvěřitelné – když vezmeme v potaz, že vůz má pohotovostní hmotnost 1 735 kg.



Štítky: , ,

martinek je
Email na autora | Všechny články od martinek

Komentáře k článku