Ferrari 360 Modena – přelomový model
Napsal martinek • Pro 27th, 2011 • Rubrika: FerrariPřelomové Ferrari 360 Modena je už na světě už 12 let a za tu dobu se kolem tohoto výrazného vozu utvořil kult fanoušků. Ti na Modenu samozřejmě nedají dopustit. Ještě aby dali.
Vždyť šlo o první Ferrari, které bylo postavené na hliníkovém šasi – použití hliníkových profilových trubek zapříčinilo to, že Modena má o 40% větší torzní tuhost než její předchůdce – slavná F355. Přestože je nový model tužší, tak znovu zásluhou hliníku je o 28% lehčí. Nejenom díky hliníku se ustálila pohotovostní hmotnost na 1290 kilogramech. Což v kombinaci se silným motorem za zády řidiče dokázalo neskutečné výkony.
Automobil měří na délku 4, 477 m, na šířku 1, 922 m, výšku 1, 214 m a nesmíme samozřejmě zmínit rozvor - rovných 2, 6 m. Příliš se neočekává, že majitel Ferrari bude při svých projížďkách využívat zavazadlový prostor – přesto v zádi vozu najdete skromný zavazadelník na 220 litrů.
Design
Za designem znovu stojí slovutná italská karosárna Pininfarina, která má na svědomí design mnoha Ferrari. Oproti minulosti se nový model oprostil ostrých hran a dal přednost spíše smyslným linkám, které pohladí po duši. Ale nebojte, neuspí vás hned, jak se na Modenu podíváte (nebo nedej bože sednete za její volant).
Právě snoubení oblých tvarů a supersportovního naturelu Ferrari dělá z 360 Modeny tak výjimečný vůz. Nepřehlédnutelným prvkem (pro fanoušky Ferrari) jsou dva přední otvory sání – dříve byl pouze jediný a umístěný centrálně. Tentokrát se však použilo toto řešení a vůz tak dostal úplně jiný výraz – přikrčená šelma? Naštvaný žabák? Kdoví. Každopádně se jedná o jedno z nejvýraznějších Ferrari v historii automobilismu.
Motor
Chtělo by se mi říci „pod kapotou“, ale každý milovník Ferrari ví, že motor je umístěn před zadní nápravou – tedy hned za sedadly. Vy si sedíte v anatomicky tvarovaných sedadlech, volant v ruce, a za vámi se bouří nadupaný motor, který vás poslouchá na slovo – fantastické nemyslíte?
Byl zde použit osmiválcový vidlicový motor s písty s 90 stupňovým úhlem mezi sebou. Počet „pečlivě hřebelcovaných italských hřebců“ v zadní části vozu se ustálil na rovných 400 kusech. Ti dokážou vystřelit vůz Ferrari 360 Modena na rychlost 100 kilometrů za hodinu během 4,6 sekund.
Maximální rychlost lehce olizuje magickou hodnotu 300 kilometrů za hodinu (jde „pouze“ o 299 km/h.). Výkon od motoru je přenášen samozřejmě na zadní nápravu a to přes manuální, či automatickou převodovku – ta je doplněná o řadící madla pod volantem.
Interiér
Ferrari se nikdy netajilo tím, že své vozy konstruuje pro ty nejmovitější. A tomu také odpovídá bohatě vybavený interiér, který se tolik liší od strohých vnitřků například supersportovního Lamborghini. Použití kůže a těch nejlepších dostupných materiálů povýšilo interiér Modeny 360 na neobyčejný závodní kokpit.

martinek je
Email na autora | Všechny články od martinek