Rychlé auto

katalog aut

Citroen C4 se stal francouzským šperkem

Napsal martinek • Pro 27th, 2011 • Rubrika: Citroen

Citroen C4 byl vždy výrazným vozem, který nedokázal zapřít svůj francouzský původ. Avantgardní rysy, jež měl vůz už od svého prvního předvedení (2004), mu vydržely až do letošního roku, kdy přišla do prodejů nová generace. Zvláštní lomené zadní sklo vzalo za své a nová C4 vypadá mnohem dospěleji.

Design

Je zajímavostí, že design nového C4 (poslední generace) byl vyvíjen z ekonomických důvodů současně s luxusní odnoží DS4, která se do prodeje dostala letošní rok. Rozdílů mezi těmito vozy byste hledali pomálu – na první pohled jsou si podobní jako vejce vejci.

Když se podíváte blíže, tak ejhle, zde uvidíte jiný tvar linky u zadních blatníků, jinde zase místo chromu pouze černý plast. Interiér obou vozů je identický – což ocení především zájemci o „lidovější“ C4. Ale proč do klasického automobilu dávají interiér z luxusnějšího DS4?

Karosářské varianty

Zpět ale k samotné „cé-čtyřce“. V nabídce byla původní C4 jako kupé a hatchback – později přibyly „rodinné verze“ Grand C4 Picasso (7 cestujících) a C4 Picasso (5 cestujících). Modely s přídomkem Picasso byly tím nejvýraznějším, co Francouzi poslali v minulých letech na silnice.

Vozy měly upravený design, který se výrazně odlišoval od základního modelu – množství chromových linek, lomených hran a dalších prvků udělaly z C4 automobil pro fajnšmekry. Určitě modely C4 Picasso nebyly pro každého – v dnešní době vítězí unifikovanost a „neviditelnost“ a proto je v oblibě nudný a chladný Volkswagen.

Závodní úspěchy

Když se bavíme o Citroenu C4, tak nesmíme zapomenout zmínit jeho závodní výsledky – samozřejmě se na závodech nejezdilo se sériovým modelem. Šlo o speciálně navržený vůz založený na modelu C4. Za jeho volantem seděl Sébastien Loeb a v průběhu 4 let (2007, 2008, 2009 a 2010) se s ním stal mistrem světa. Závodní verze C4 se stala nástupcem předchozího modelu Xsara WRC.

Nová generace

Po příchodu nové generace C4 zůstal z ostatních karosářských variant zachován pouze Grand C4 Picasso, který si získal srdce mnoha rodin pro jeho velkou variabilitu interiéru a pohodlnou jízdu. Jeho majitelé také oceňují možnost cestování až 7 pasažérů. Poslední řada sedadel sice není nejpohodlnější pro dvoumetrové kolonáty, ale děti, či dospělí menšího vzrůstu si nebudou při jízdě stěžovat.

Citroen C4 (nejnovější generace) je nabízen s 6 motory. Zájemci o vůz si mohou vybrat z 3 dieselů (1,6 HDI 90, 2,0 HDI 150 a 1,6 HDI 110) a 3 benzínových agregátů (1,6 VTi 120, 1,6 THP 155 a 1,4 VTi 95). Podle motorizace je nabízen i určitý typ převodovky. K dispozici jsou manuální 5stupňové a 6stupňové (tato je nabízena i v pilotovaném provedení). Z automatických převodovek zde najdete zastoupení pouze 4stupňovou (těch převodů má nějak málo) a to u benzínového motoru 1,6 VTi 120.

Citroen C4 se po modernizaci stal dalším šperkem portfolia vozů – je ale škoda, že je tak podobný luxusnějšímu modelu DS4, který byl představen v sériové podobě také letos.



Štítky: , , ,

martinek je
Email na autora | Všechny články od martinek

Comments are closed.