Rychlé auto

katalog aut

BMW X5

Napsal jannemec • Srp 18th, 2011 • Rubrika: BMW

BMW X5 je prvním SUV, které představila tato bavorská automobilka, a řadíme ho spíše do střední třídy, i když výrobce často zdůrazňuje některé jeho luxusní prvky. První BMW X5 se objevilo v roce 1999 a od té doby je vyráběno v Severní Americe, pro jejíž trh bylo také určeno. Vzhledem k masivnímu úspěchu ve Spojených státech ale začalo být hned v roce 1999 vyváženo i do Evropy, kde si ho zákazníci také oblíbili.

I když, jak jsme řekli, je BMW X5 typicky zařazováno do kategorie SUV (Sport Utility Vehicle), automobilka s tím není úplně smířená a snaží se ho spíše označovat jako SAV (Sport Activity Vehicle), což má zdůraznit především jeho schopnosti na silnicích, kde dokáže dodat nesmírně dynamickou jízdu. Zvládnutí lehkého terénu ale můžete od BMW X5 také očekávat. To především díky náhonu 4×4, který je od roku 2003 postaven na nové technologii xDrive, která primárně pohání zadní kola a přední se připojují při prokluzu.

První generace BMW X5

Jak už bylo řečeno, první generace se objevila v roce 1999 a vyráběla se poměrně dlouho až do roku 2006. Vzhledem k tomu, na jakém základu byla postavena, se k ní někdy také připojuje BMW X5 E53. Není náhodou, že tato generace má množství společných prvků s britským Land Roverem, který v době vývoje X5 BMW vlastnilo. Prakticky celý interiér je identický. I když můžeme první generaci BMW X5 označit za nesmírně oblíbenou u zákazníků, vydobyla si pověst velmi nespolehlivého automobilu, především co se elektroniky týče. Zajímavostí je, že se také jedná o jedno z vůbec nejčastěji kradených aut.

Co se týče motorizace, tak první BMW X5 přicházely s poměrně solidní nabídkou možností. Když začneme benzínovými, k dispozici byly objemy 3,0 až 4,8 litru, přičemž výkon se pohybuje v rozmezí od 225 do 355 koní; nejmenší motory měly šest válců v řadě, výkonnější pak tradiční V8.  Diesely byly k dispozici dva třílitrové s výkonem 193, nebo 218 koňských sil. Převodovky naprostá klasika – manuál i automat a oba pět, nebo šest stupňů.

Současné BMW X5

Druhá generace BMW X5 je v prodeji od roku 2006 a nese označení E70. Má výrazně agresivnější a dynamičtější vzhled a jako vůbec první BMW umožňuje přidat třetí řadu sedadel. V roce 2010 pak toto BMW X5 prošlo lehkým faceliftem. Převodovky již jsou k dispozici pouze automatické a to buď se šesti, nebo osmi stupni. Když se podíváme na motory, je to podobné jako u předchozí generace – jeden třílitrový diesel a několik benzínových s objemem od 3,0 do 4,8 litru a maximálně výkonu 407 koní.

V roce 2008 se pak objevila sportovní verze BMW X5 M, které se chlubí motorem 4,4 l V8 s dvěma turby a výkonem 555 koní.



Štítky: , , ,

jannemec je
Email na autora | Všechny články od jannemec

Komentáře k článku