Rychlé auto

katalog aut

BMW E46 mělo vždy sportovní ambice

Napsal martinek • Pro 27th, 2011 • Rubrika: BMW

Je zvyklostí, že nové generace vozů této značky se objevují až za dvojnásobek výdrže modelů jiných značek. Německé BMW je natolik vpředu s technologiemi, že si může tento krok dovolit. Právě verze E46 se vyráběla od roku 1998 do roku 2005.

Za svou dobu si model E46 vydobyl výsostné místo ve vyšším středním segmentu a jeho konkurence stěží dokázala přijít s kvalitativně uspokojivým vozem. Nejenom díky tomu zůstala tato generace tak dlouho ve výrobě. Modernizace se nevyhnula ani „é-čtyřicet-šestce“. První menší úpravy přišly s modelovým rokem 2001. Větší facelift přišel dva roky poté.

Modernizace

Na základě tohoto vozu vznikla i speciální sportovní M3 verze. Ta se prodávala pouze jako kabriolet nebo kupé. Od sériové podoby modelu E46 se odlišoval množstvím dílů. Změnou prošel především předek vozu – nárazníky dostaly ostřejší kontury, vyměněna byla i zpětná zrcátka a modernizací prošly i spoilery.

Na zádi jste mohli fascinovaně sledovat 4 chromované koncovky výfuku, kterým předcházel velký tlumič (samozřejmě skrytý pod podvozkem vozu). V interiéru došlo také k pár změnám a byla doplněna sportovní sedadla (s výborným bočním vedením) a menší volant, který dobře padnul do rukou. Hlavně se díky němu verze BMW M3 přiblížila k závodním vozům, které z jasných důvodů mají menší volanty.

Prodejní úspěchy

V roce 1998, kdy byla představena nová verze v podobě 4dveřové verzi sedan, se rozpoutalo neskutečné šílenství. Automobil se záhy stal natolik oblíbeným, že BMW stěží uspokojovávalo poptávku po svém novém voze. Je veřejným tajemstvím, že automobilka rušila dovolené svých stávajících zaměstnanců a přijímala další pracovníky, aby zvládla nápor „BMW chtivým“ zákazníkům.

Vůz byl typický krátkým převisem, dlouhou kapotou a ostře řezanou zádí. Přestože se jedná o automobil starý více jak 10 let je i dnes oblíbeným vozem mnoha řidičů. Své sportovní ambice si v něm splňují především mladší řidiči, kteří měli to štěstí si BMW E46 pořídit. Cena sice povážlivě klesla oproti novému vozu, ale i tak si BMW drží svou vysokou laťku.

A to nepočítám ani dražší servisní poplatky a výměnu dílů. Německé vozy jsou sice známé svojí vysokou kvalitou a dlouhou životností, ale nevybíravé chování mladých řidičů zkoušející driftování, se muselo projevit na stavu jejich vozů.

Design

Na přídi vozu je samozřejmě typický znak všech vozů BMW – dvojitá ledvinka. V sousedních partiích jsou umístěny přední světlomety s čirou optikou, které mají netradiční oblý tvar s dvojitou vlnou ve spodní části. Konstruktéři tím chtěli zvýraznit použití kulatých svítilen – proto dolní hrana světlometu kopíruje jejich tvar. Na svou dobu měla nová verze představená v Ženevě na autosalonu ostré proporce, které však vyzývaly řidiče k používání BMW E46 jako sportovní náčiní.



Štítky: , , ,

martinek je
Email na autora | Všechny články od martinek

Comments are closed.